If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Живко пак се издъни тончно на бмв дават 5/30 сега ще ти обисня малко 5/30 е маслото което отговаря на нашите температурни условия 2 колкото са по близки числата на вйзкозитета толкова по малко присадки има затова се водят лонг лайф масла следователно големите фирми за да удьлжат интервала на сервизи обслужванетата наливат лонг лайф което води автомобилостроенето да слага по големи картери за масло охладители и тем подобни неща .марките които използват 0/30 ПОРШЕ КАЙЕН , ВОЛВО,ЯГОАР 5/30 РЕНЧ РОВАР ,АУДИ ,БМВ . Виш сега всеки може може да солжи 5/50 но не всеки кара на писата ако минават повече км със колата всеки гледа по голям интервал на обслужването карай товята алфа 10-15 к км със 5/50 градско предполагам че още на 8к км ще на чорба
П.С Та на колегата със темата казвам че нее проблем да се кара със това масло нее по лошо от другите дори е по добро
Колега,толкова големи глупости пишеш,че чак ме мързи да ти обяснявам,да не говорим за правописните грешки.В общи линии нещата са точно наобратно на обяснението ти.Я ми кажи какъв е вискозитета на масло 30 и масло 50 при 90градуса на охлаждащата течност?След като отговориш,погледни си пак писанията!
Е това не ми харесва при 156, че няма заводски вградени уреди за налягане и температура на маслото
При 155 е друга бира.....веднъж са ме спасявали тези уреди....преди години на връщане от морето ме хвана едно адско задръстване от Бургас към София ...навън беше 38 градуса... спри тръгни...след това стъпих на магистралата за Карнобат...тъкмо я бяха отворили....и се зайграхме с едно БМВ....явно изнервени от задръстването...газ до дупка...почти цялота магистрала я изръчках с 180-190км/ч....добре, че свърши.....защото накрая като понамалих....гледам гледам охлаждането добре..90 градуса.....а маслото към 120 градуса....викам си баси..тая кочина ще роди....а й маслото не беше първа младост....та върнах газта....и така я спасих.....тоя с бавареца ме надмина доволен.....но не за дълго....след няколко километра беше отбил в дясно и вреше като чайник..
Та тези уреди са от голяма полза, ако не те слуша главата и естествено ги гледаш!
Точно на същото място и по същия начин с Пежо 407 2.0 хди,масло 5в30,след дълго каране с около 200км/ч,маслото направи 140градуса и колата мина в сервизен режим.Оттогава се кара с 5в50!
Не че разбирам, но Honda CR-V 2.2 дизел с 0w30 цялата магистрала с педала до доло колкото може 160-200 и нямаше никакви проблеми...явно си е до колата...или бъркам?
Не че разбирам, но Honda CR-V 2.2 дизел с 0w30 цялата магистрала с педала до доло колкото може 160-200 и нямаше никакви проблеми...явно си е до колата...или бъркам?
То това да не е 2.0 ТС, че да те е страх - раздавай така газ и след година ще споделиш дали е добре или не.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана exAlfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
на 160к е вече..служебна е..който я хване издевателства над нея..добре се справя...харчи масло около 100мл. на 1000км но мисля че това е нормално при този режим на работа
Не че разбирам, но Honda CR-V 2.2 дизел с 0w30 цялата магистрала с педала до доло колкото може 160-200 и нямаше никакви проблеми...явно си е до колата...или бъркам?
И?Какво значи това?Не бе,горенето на масло не е критерий за качество на маслото,те новите коли си харчат масло по принцип,нали така?
доста нови коли си харчат масло и това е описано в книжката напълно нормално е като караш яко продължително време да харчи масло
Предната ми кола БМВ 528 я карах с 0в40 и след 15000км, чертаене по паркинга и скъсване на незнайно колко чифта гуми,маслото не ми го е пипала.Това,че тая хонда гори умрялото масло,дето й го наливате,не значи,че всички са така.
П.П.Форд Мустанг ГТ-нещо си излиза с 0в20,само че като го изкараха в едно предаване да го тестват на писта,му наляха 10в60 Кастрол едж,защо ли???
с всички такива хонди е така...пише го в книжката....друга кола която съм карал и е упоменато в книжката че е възможно да харчи масло е пасат 2010 2.0tdi ..той харчеше повече около 200гр. на 1000км.
---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:03 ----------
иначе аз не разбирам, но си мисля, че инжинерите проектирали двигателите са по-напред технически от който и да е тук и са преценили кое е оптималното масло за всякакви условия
но си мисля, че инжинерите проектирали двигателите са по-напред технически от който и да е тук и са преценили кое е оптималното масло за всякакви условия
Инжинерите са проектирали нещо, като тия дето го правят напоследък не мислят особенно за живота на колата след като и мине гаранцията, и след като я прилапа някой от истърн юръп след 5-6-7-8 години и я подкара юнашки......
Колите и съответно двигателите последните 4-5-6 години с малки изключения се правят много по малко издържливи отколкото тия от края на 90те и началото на 2000 година по чисто комерсиални причини......никой няма сметка основния консуматор на нови коли, а това не сме ние в тая част на Европа, да кара кочината си повече от 4-5-6 години, щото трябва да си вземе нова......а и бизнеса с авточасти е толкова голям и толкова народ има навързан по неговата верига и това допълнително усложнява нещата.......
Така че е изключително мъдро по мое мнение да се забрави какво казва и препоръчва производителя, да се прочете малко странична материя, да се питат хора дето чуват петела, и да не се робува на термина "ма те щом инжинерите така решили"......
П.П - няма масло подходящо за всякакви условия - има масло подходящо за по - голяма част от условията и съответно компромис с останалото време.......
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
5w30 се използва дебееело да подчертая до +40 градуса по целзий на сянка.Въпрос към отворковците къде в България тази година е имало такива стойности...
---------- Post added at 23:29 ---------- Previous post was at 23:24 ----------
Comment